top of page

יוגה וסליחה


סליחה של ילדים

העברתי היום באחד הגנים פעילות סיפור ותנועה. פתאום ילד נתן לילדה בלי כוונה מכה ליד העין. הילדה בכתה והילד בא במבט עצוב ומבוייש, לבקש סליחה……. היה שם חיבוק מתוק ותום שממיס את הלב. סליחה, כמה פעמים בקשתי סליחה, באמת מכל הלב אבל מה זה אומר? כמה פעמים ביקשו ממני סליחה, האם סלחתי? אני חושבת שאחת המשאלות הגדולות שלי לשנה החדשה היא להיות במקום בו הסליחה מיותרת. הרבה פעמים זה אתגר לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי בעיקר במקרים של כעס גדול ועמוק…. אבל לפחות לנסות או לדעת שיש אפשרות אחרת, רכה יותר. לפי מסורת היוגה שעוברת אלי בכל פעם דרך שיחות עמוקות ומרתקות עם המורה שלי לחיים. היוגה מתייחסת אל הסליחה וההתנצלות כמנגנון שמנסה להשאיר אותנו בדיוק באותו מקום. אנחנו מתנצלים כל הזמן, התנצלות שנובעת מתחושה של חוסר נוחות, התנצלות ​שבאה לשחרר משהו ואז אפשר לחזור להיות בדיוק כמו מקודם. הדפוס שהנחה אותי ימשיך להנחות אותי, בשפת היוגה סליחה משמעותה אני לא מתכוון להשתנות. אבל ברגע שאני יודעת שהסליחה באה מתוך דפוס מסויים שלא רוצה להשתנות. או שמשמהו מבקש ממני סליחה בעצם בגלל שהוא לכוד בתוך דפוס הרגלים מסויים… הסליחה משתנה פתאום יש קרבה ואינטימיות וסוג של יחד שאומר, אנחנו יחד במצב עניינים מסויים שמנחה אותנו, בהרגלים של לחיות את החיים בדרך מסויימת ויחד אנחנו רוצים להתבונן בו ממקום אחר ולהסיט את הוילון שמפריע לנו לראות את ​ המקום השקט והקרוב פנימה. ברגע שאנו רואים את שגם האחר נמצא לכוד בתוך דפוסים, כלוא בתוך הרגליו, הלב שלנו נפתח, אנחנו שנינו בתוך מקום של עבודה, העבודה החשובה ביותר להיות קרובים לעצמנו להיות מאושרים. שמעתי מורה שאומרת נסו לראות את הטוב אפילו באדם שקשה לכם ביותר….. אני מנסה, לראות לפחות משהו אחד באדם שקשה לי ביותר. ההכרה מפתה אותי להזכר, לכעוס, לשנוא. מה פתאום למצוא את הטוב באדם שגרם לי לכל כך הרבה כאב?? ופתאום כמנטרה עולה בי המילה תודה. הנשימה שנעצרה חזרה והלב נפתח. אפילו מול אותו אדם שבדרך כלל גורם לי לכאב פנימה, יכולתי לחייך לרגע מתוק אחד. שתהיה לכולנו שנה של אושר, הכלה, שמחה ואהבה. ​תודה שקראתם עד הסוף:) ​מוזמנים להתקשר לכל שאלה 054-4820475 ​ימים קסומים ​עינת רכלי


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page